Vzdělávací kurz "Řízení lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji"
Členům platformy nabízíme 8 volných míst. Předpokládáme účast jedné osoby z jednoho partnerského subjektu s tím, že o zařazení účastníků rozhodne okamžik přihlášení, tedy prvních 8 přihlášených. Účast na vzdělávacím kurzu je pro členy platformy bezplatná, kurzovné hradí CZEMP. V rámci této vzdělávací aktivity je účastníkům dále také hrazeno stravné a cestovné. Oběd pro účastníky kurzu je zajištěn v nedaleké restauraci Sphera (cca 5 min. pěší chůze). Cestovné bude proplaceno účastníkům kurzu po předložení jízdenek z hromadné dopravy.
Podrobný obsah celodenního kurzu je následující:
I. ROLE A ÚLOHA MANAŽERA VE V A V
• požadavky kladené na manažera
• manažer vs. výzkumník (případová studie)
• manažerské role
• profesionální kompetence (test)
• moc, vliv a autorita
• řízení sebe sama
• klíčové úkoly manažera v řízení lidských zdrojů ve V a V (brainstorming)
II. MANAŽER LEADREM
• diagnostika vlastního stylu vedení (Test GRID, Test stylů a adaptability vedení)
Situační vedení (výukový film)
• metody a kdy je využít
• přikazování
• přesvědčování
• delegování
• koučování
Motivace podřízených
• finanční a nefinanční motivace
• od motivace k zapojení
• význam uznání, zapojení, odpovědnosti a úspěšnosti
• vztah pracovní spokojenosti a efektivity práce
Motivační rozhovor – každodenní příležitost manažera (trénink modelových situací)
• cíle a funkce
• typ rozhovoru - řízený, volný
• příprava – hledání potřeb pracovníka
• vedení motivačního pohovoru
• umění naslouchat
• výstupy rozhovoru a jejich využití při hodnocení podřízených
III. MANAŽER HODNOTITELEM PRÁCE SVÝCH LIDÍ
Vliv hodnocení na motivaci lidí
• vztah hodnocení a odměn, kariérního růstu
• zvyšování samostatnosti a vnímání odpovědnosti pracovníků
Hodnotící pohovor (tréning modelových situací)
• příprava ze strany hodnotitele a hodnoceného
• správné vedení průběhu pohovoru
• vyhodnocení pohovoru
• materiály k hodnotícímu pohovoru a jak je používat
• význam a technika poskytování zpětné vazby
• aplikace výsledků pohovoru do praxe a jejich ověřování (jak zabránit formalismu)
Komunikace při hodnotícím pohovoru (trénink)
• umění naslouchat a klást otázky
• využití asertivních technik při vznášení a přijímání kritiky
• řešení krizových situací, které mohou vzniknout při pohovoru (agrese, nátlak, manipulace, pláč, hysterie)
IV. SHRNUTÍ, AKČNÍ PLÁN A ZÁVĚR
Zájemci o účast na kurzu se přihlaste na e-mail: lenka.buchtova@czemp.cz [4] nejpozději do 30. 4. 2012. Vaše účast Vám bude obratem potvrzena/nepotvrzena vzhledem k omezenému počtu osob. Neváhejte využít speciální nabídky pro členy platformy. V případě, že nabídku nevyužijete osobně, můžete ji nabídnout pracovníkovi zodpovědnému za oblast lidských zdrojů ve Vaší organizaci.